Ikuisesta matkustamisesta, loputtomasta ruokapöydästä sekä isoista prinsessamekoista haaveileva maksimekkojen ja suklaalevyjen ystävä, ikuinen lapsi joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Elämäntavoitteena tuntea maailman seitsemän meren aallot varpaissa, tai vähintäänkin seitsemän mannerta jalkojen alla. Välillä aiheellista potkia vauhtia takapuoleen, kun luonteeseen kuuluu aikaansaamattomuus ja yhtäkkiset innostuspistokset. Huonetta koristaa lukuisat lankarullat ja ompelukoneet, sekä toistakymmentä leivontakirjaa. Juttuja mielialan mukaan. Ikä on vain olosuhde, mutta kasvaminen on ihme!

Haku Piparminttumerestä

2011-10-02

Jotakin nyt vihdoin oivallan

Se siitä laiskotteluviikonlopusta, ihan oikeasti :D Aamulla heräsin, kun alakerrassa Katri mölisi kovaäänisesti ja vaivaiduin räjähtäneen näköisenä alakertaan syömään. Syödessäni juuri sulanutta ruisleipää tajusin, että tänään voisi lähteä kaupungille, koska olihan Tampere -päivä ja aurinkokin paistoi. Sitten soitin Kaisalle ja hän suostui lähtemään mun mukaan. Facebookin rikkinäisessä chatissa Elinakin sanoi lähtevänsä mukaan ja sitten me mentiin :)
Aloitettiin kalamarkkinoilla, mutta lähdettiin aika nopeesti poies, koska siellä tuoksui liiankin hyvälle. Ja meillä kaikilla sattui juuri sillä hetkellä olemaan nälkä... Roudattiin sitten ympäri kaupungia varsin tyhmän näköisinä. Näytettiin luultavasti ihan hukassa olevilta turisteilta. Eksyttiin kuitenkin Lidliin kun mua oltiin kusetettu että on kylmä sää. Suunnilleen paahduin pihalle. Ostettiin juotavaa ja minä sorruin jäätelöön (koska hei, sellanen Magnumin Lidl-versio makso 0,50€..., ja ei se kesä nyt ihan vielä oo unohdettu ;D)
Lidliltä meidän matka jatku Hämeenpuistoon, ja sieltä Muumimuseoon (koska Kaisa oli kuullut että museoihin oli ilmainen sisäänpääsy) Meidän matkaa hidasti mun järkyttävän hidas jäätelönsyöntini :D, Huomatkaa, mulla oli Lidliltä tohon pallerollekkinvielä ton verran jäätelöö syömättä. Sillä aikaa kun mä yritin ahtaa tota törkyhyvää jäätelöä ruokatorveeni, Kaisa keskittyi kuvaamaan kaikkea enemmän ja vähemmän tärkeää.
Jes, kerrankin mun venäjänkielen taidosta on jotain hyötyä kun osasin lukee ja päätellä ton alimmaisen tekstin :D Tosin en oo ihan varma, miks tuola peikko -sanan perässä on e ja taka-i, onko se sit joku monikko vai mitä ihmettä. Ärsytti kun meitä katottiin koko ajan pahasti tuola, kun mä ja ellu kannettiin kameroitamme. Kai me nyt nähdään ettei siellä saa ottaa kuvia ja ei sitten oteta. Ei meitä tarvi alkaa varjostaan sen takia! ;o
Muumilaaksosta matka jatkui Tallipihalle. Aurinko meni pilveen, mutta en silti tarvinnut takkia, niin kuuma mulla oli. Tallipihalla himoittiin suklaita ja sellaisia jänniä omenoita. Tallinpihan jälkeen matka jatkui Siperiaan, harmiksemme Vakoilumuseo ei ollut ilmainen, joten jatkettiin matkaa kohti paloasemaa.
Jihuu paloasema! Ei ehditty ottaa kuvia siitä hienosta putkesta mitä palomiehet laskeutuu, kun tuolta piti lähtee jonkun konsertin takia. Siis kyllä sitä olis saanu jäädä kuunteleenkin mut päätettiin yksimielisesti että voidaan jatkaa matkaa. Olisin tosin halunnut mennä istumaan paloautoon, mutta sinne oli niin isot jonot, niin en mä sitten voinu :(
Heheh, halusin välttämättä kokeilla mahdunko tuon epämääräisen taideteoksen alle, jonka ideaa en ole koskaan tajunnut. No, mahduin. Sanoisinko, että tämä lukeutui taas päiviin, joina tein jotakin. Nyt  voin hyvillä mielin mennä löhöämään sohvalle (kuntoilemaan koska tajusin että kohta mikään vaate ei mahdu päälle hemmetti). Oli myös erittäin mukavaa olla kaupungilla Elinan kanssa, koska noh. En oo ollu sen kanssa kaupungilla ehkä, öö, sataan vuoteen? :D
Ps. Mun mielestä toi pituus on jo ihan riittävä vanhojen tanssien kampaukseen....

3 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. En tiedä mitä mää oikeen säädän tällä, ku toi eka kommentti lähti tollee. Koitin vaa muuttaa tota mun profiilikuvaa :o Mut siis joo, oli hauskaa, eikä tosiaa olla oltu kyl kaupungilla yhessä pitkään aikaa! Eli oli jo aikakin :DD Hmm... En enää muista mitää muuta mun piti tähä laittaa. No hälläväliä! Ainii, mun hiukset kyl näyttää tossa kumman pitkiltä. :o

    VastaaPoista
  3. Joo no tää blogger on vähän... Jeps :) Ne on ellu ihan tarpeeks jo :D Leikkaa ny vähä latvoja ees... :D

    VastaaPoista