Ikuisesta matkustamisesta, loputtomasta ruokapöydästä sekä isoista prinsessamekoista haaveileva maksimekkojen ja suklaalevyjen ystävä, ikuinen lapsi joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Elämäntavoitteena tuntea maailman seitsemän meren aallot varpaissa, tai vähintäänkin seitsemän mannerta jalkojen alla. Välillä aiheellista potkia vauhtia takapuoleen, kun luonteeseen kuuluu aikaansaamattomuus ja yhtäkkiset innostuspistokset. Huonetta koristaa lukuisat lankarullat ja ompelukoneet, sekä toistakymmentä leivontakirjaa. Juttuja mielialan mukaan. Ikä on vain olosuhde, mutta kasvaminen on ihme!

Haku Piparminttumerestä

2014-01-05

Maisemakohteena Pagoda osa8

Lauantaina suuntana oli Chinese ja Japanese garden. Köröttelin sinne ensin puolituntia metrolla, jonka jälkeen tajusin, että hittovie vesipulloni jäi jääkaappiin. Mä lähinnä vaan istuskelin tuolla ja kiertelin rauhassa ja katselin ympärilleni. Siellä oli ihan hirveesti sellasia jättiputkien ja jalustojen kanssa kuvaavia ihmisiä, siis niitä oli varmaan helposti reilu 30 ellei enemmänkin. Enkä mä oikein päässy selville siitä, mitä ne siellä kuvasivat, kun en mä mitään eläimiäkään siellä nähnyt. Rakastan muuten tuota ylikuvauksellista Pagodaa yli kaiken :D Se on niin nätti.

Ja näiden puutarhakuvien siivellä ajattelin omistaa tämän postauksen kaikelle eläolennaiselle tai olennaiselle, jota täällä on tapahtunut tai johon olen kiinnittänyt huomiota.
♦ Vasemmanpuoleinen liikenne, joka ei sinänsä hetkauta minua mitenkään autojen ja bussien saralta, vaan jalankulkijoiden. Minä sisäistin varsin nopeasti sen, että vasemmanpuoleinen liikenne tarkoittaa vasenta myös esimerkiksi siinä, kummalla puolella rullaportaissa seistään, tai mitä puolta ihmiset vyöryvät eteenpäin jalkakäytävällä. No vasenta, se on esim. rullaportaissa ihan helkkarin ärsyttävää, kun yleensä kaikki mahdolliset tavarat, laukut, ostokset, kamerat jne roikkuu vasemmalla puolella tai on vasemmassa kädessä. Yritä siinä nyt sitten ottaa kiinni siitä kaiteesta?! Ihailen sitä, kuinka täällä suurinpiirtein osataan seistä rullaportaissa jonossa siten, että kiireisimmät pääsevät oikeaa puolta ohitse. Tämä ei toteutuisi ikinä Suomessa, siis minun mielestäni :D
♦ Saatan olla vaan vainoharhanen tän suhteen, mutta mun mielestäni täällä ei kyllä väistetä sitten yhtään tuolla kadulla kävellessä. En erota paikallista aasialaisesta turistista kovin helposti, joten yleistän tämän sitten kaikkiin idästä kotoisin oleviin ihmisiin. Nämä jalakäytävät täällä eivät ole hirveän leveitä. Sellaisia, että kaksi ihmistä mahtuu vierekkäin ehkä, ellei nyt ole mistään jäätävänkokoisesta ostoskadusta kyse. Loogisinta olisi, että jonkun tullessa vastaan, mennään jonoon eikä tukita sitä tietä vastaantulevilta. Tällainen käytäntö täällä on kuitenkin monille suoraan avaruudesta. Yleensä se olen minä, joka sinne ojaan viimemetreillä väistää, kun ketään muuta ei kiinnostaa antaa tietä yhtäään minnekään. Aha jne. Niin, tai sittten jos joku väistää, on kyllä sellainen hapannaamailme kyseisellä henkilöllä, esim. hieman vanhemmilla henkilöillä. Joo kunnioita vanhempia, mutta minun kunnioitus loppuu siihen jos ei voi omaa ruumistaan liikuttaa puolta metriä sivulle. Kiitos tästä avautumisesta :D
♦ Olin eilen syömässä Fish&Co:ssa, ruoka oli hyvää ja sain sen pöytään noin kymmenessä minuutissa :D olin valmistautunut henkisesti odottamaan about puol h, eli positiivinen yllätys. No kuitenkin, sittenkun lähdin sieltä pois, hieman pulleammanpuoleinen tarjoilijapoika päätti jyrätä mut itsensä ja toisen tarjoilijan väliin niin, että tasapainoni katosi täysin ja jouduin ottamaan tiskistä tukea :D Kaikki tarjoilijat näyttivät kamalan kauhistuneita ja se hieman pullukka pyyteli kamalasti anteeksi ja kysyi olenko kunnossa. Mua vaan hihitytti ihan kauheesti koko tilanne ja naurun seasta hölisin vaan että yesyes I'm okay, eihän tällaiseen merimursuun nyt ihan helpolla kuitenkaan satu :D Hieman se tarjoilijapoika katseli mua sillee "onkohan tolla ihan kaikki kunnossa"
♦ Joko mun kunto on noussut, mä en tunne enää kipua tai mun jalkani ovat tunnottomat, mutta enää tänne ylös kukkulalle kiipeäminen ei ole niin kamalan rankkaa kuin ensimmäisenä päivänä. Okei noin 95% ajasta mun pohkeet itkevät muutenkin, mutta en oo enää järkyttävä hikikasa hotellille päästyäni. Ehkä olen vain siinä colgate mainoksen miehen "en tunne kipua" tilassa XD Voi tosin johtua myös siitä, että olen yksinkertaisesti vain tottunut tähän ilmastoon. Eihän sekään mikään täysin mahdottomuus olisi? Mun pitäis kyllä tässä kohta alkaa harrastaa venyttelyä, tai muuten en pääse alkuviikosta poistumaan lentokoneesta jumiutuneiden jalkojen takia.
Nyt palaan takaisin eiliseen. Chinese gardensin jälkeen mä ajelin metrolla Mustafa centeriin, ihan vaan koska pitäähän sielläkin nyt käydä. En tosin löytänyt muuta kuin Bountyjä, vaikka sainkin siellä hienosti reilun tunnin vietettyä. Hermo menee kyllä, kun en sitä abishowvaatetta täältäkään sitten löytänyt >:( Aikahan tässä alkaa jo kohta loppua, eikä ole edes sitä ideanpoikasta. Jos jollakin on idea, mihin pukeutua jos teemana on viidakko, niin suu auki! :D Muuten musta tulee tällä menolla kivi XD

Illalla lähin vaan ihan tohon lähelle shoppaamaan ja syömään sinne kalapaikkaan. En ottanut sateenvarjoa, koska mitä mä nyt sillä teen, ihan tohon lähelle meen ja koko päivänä ei oo satanut. Astuessani ulos forever21:sta, oli rankin sade missä oon täällä ollut :D Vettä oli kaduilla ihan hirveesti ja koko ajan salamoi ja jyrisi. Kattelin siinä katoksessa hetken sillee, joo tämä ei oo tästä nyt ihan heti lakkaamassa, joten heitin kellon muovipussiin ja solmin pussinsuun ja lähdin kävelemään. Kastuin alusvaatteita myöten ja sain puristella hiuksista vettä ensin tovin, ennenkuin viitsin astua sisälle hotelliin, heh.
Ja hei sinä edelliseen postaukseen niin kivasti kommentoinut anonyymi, paljasta henkilöllisyytesi jos oot joku, jonka mahdollisesti tunnen :D. Tai enhän mä nyt voi pakottaa, mutta olis kiva tietää kuka on noin ihanan aktiivinen lukija. Ja jos oot joku epätuttu niin sitten vaan suurkiitokset siitä, että tänne on löytänyt joku epälahjottu hehe no okei ette te muutkaan oo lahjottuja lukija :)

3 kommenttia:

  1. Tunnustan kommentoineeni. :D
    - Sanna

    VastaaPoista
  2. Sanna! Miks mä en yhtään ajatellu että se voisit olla sää :D!! voivoi oot ihana :)

    VastaaPoista
  3. kröhöm. helsingissä metroasemilla homma menee niin, että oikealla puolella seistään ja vasemmalta puolelta juoksevat kiireisimmät. ja kyllä se toimii ;);););)) ihania kuvia taas murunen!

    VastaaPoista