Ikuisesta matkustamisesta, loputtomasta ruokapöydästä sekä isoista prinsessamekoista haaveileva maksimekkojen ja suklaalevyjen ystävä, ikuinen lapsi joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Elämäntavoitteena tuntea maailman seitsemän meren aallot varpaissa, tai vähintäänkin seitsemän mannerta jalkojen alla. Välillä aiheellista potkia vauhtia takapuoleen, kun luonteeseen kuuluu aikaansaamattomuus ja yhtäkkiset innostuspistokset. Huonetta koristaa lukuisat lankarullat ja ompelukoneet, sekä toistakymmentä leivontakirjaa. Juttuja mielialan mukaan. Ikä on vain olosuhde, mutta kasvaminen on ihme!

Haku Piparminttumerestä

2014-01-19

I've been thinking

Heipsansaakukkuluuruu ja niin edelleen.

On se taas kumma, että kun pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja opiskella, kiinnostaa esimerkiksi kuvakansioiden järjestelu paljon paljon enemmän. Puhumattakaan leipomisesta, miksi juuri nyt pääni on täynnä erilaisia kakkuideoita. Täällä bloginkin puolella luonnoksissa on tällä hetkellä ainakin viisi postausta odottelemassa sitä maagista hetkeä, kun saisin kirjoitettua ne kunnolla niiden ranskalaisten ideaviivojen sijaan.

Mä olen miettinyt, pitäisikö mun hankkia kuukausikortti ja mennä aina lukulomalla esim. Metsoon lukemaan. Mun kiinnostus huoneessani lukemiseen ei oo mitenkään kamalan korkeella, koska toi ainoa pöytä jonka ääressä täällä voisi istua saamatta järkyttävää niska-selkä-käsi särkyä on mun mielestä muutenkin tän huoneen häpeäpilkku. Haluaisin vain päästä siitä eroon. Se on vaan täynnä tavaraa, kun aamukiireessä siihen lappaa kaiken mahdollisen lattialta. Se on täynnä koulupapereita ja löytyyhän siitä tuo tietokonevanhuskin. Oon perjantaista asti miettinyt, miten mä saihin kyhättyä tänne jonkinlaisen lukunurkkauksen, mut en keksi :( Tätä järjestystä ei voi enää muuttaa. Mä en halua olla täällä, koska kaikki täällä on niin tyhmästi eikä MIKÄÄN motivoi lukemaan. Paitsi toi uus tapetti, mutta se nyt ei hirveesti auta. 

Eilinenkin meni pitkälti ton CV:n väsäämisessä, jota epätoivoisesti yritin vääntää uuteen uskoon sen mahdollisen kesätyöpaikan toivossa, vaikka eikai sillä ole loppupeleissä mitään merkitystä. Ja kyllä, tiedän, että tää koko puheenaihe on sama kun kuumilla hiilillä käveleminen.

Kukaan ei halua kertoo toiselle mitään, ettei se toinen vie toisen paikkaa nenän edestä ja että kukaan ei vaan sano mitä on kirjottanu CV:seen ettei joku toinen vaan pistä sitä samaa. Ikinä ei sanota minne on hakenut ja mistä niitä paikkoja löytää. Tää on kyllä edelleen ylivoimaisesti ärsyttävin asia tällä hetkellä mun elämässä. Ensimmäisen maailman ongelmat. Ketään ei haluta auttaa, tää on niin omaan pussiin pelaamista ku vaan voi olla. Oikeesti työnhaku on aika raakaa peliä, ihmeenlistä valehtelua. Ja muutenkin toi työnhaku on ihan törkeen vaikeeta kun CV:kin on oikeesti vähän sama kun YT-neuvottelut, eli Yhtä Tyhjänkanssa, siis minun kohdallani. Tyhjää täynnä. Tiedän ettei kukaan vastaa tähän mun seuraavan ongelmaan yllämainitun selostuksen takia, oma etu on se paras etu, mutta mä en tajua kun niihin hakemuksiin yms. haetaan aina esimerkkejä käytönnän elämästä jne. Niin miten esim. jostain reippaudesta voi antaa esimerkin O_O Mä en oo enää edes varma mitä se koko sana meinaa suomeks, jos sä oot reipas niin millanen sä oot, mikä on ees sen vastakohta :D Ei tässä varmaan auta muu kun mennä vauva.fi:n keskustelupalstoille ottamaan selvää :D Oon ihan helkkarin tyhmä joka ei vaan tajua tätä varmaan.

Että iloitkaa nyt muut kun viette mun naaman edestä työpaikan kun tiedätte mitä reippaus on.

5 kommenttia:

  1. Ajatteletpa oudolla tavalla työnhausta XD Ei se nyt ihan noin (kai?) mee että salaillaan eikä kerrota XDD

    VastaaPoista
  2. Muista viedä hakemus paikan päälle. Pystyy antaa vaikutuksen paremmin kun nettihakemuksella. :)
    Tsemppiä ja kyl se työpaikka jostain löytyy.:)

    VastaaPoista
  3. jepjep, tuo on totta että kun paikan päällä näyttää naamaa ja vie hakemusta eteenpäin niin antaa paremman kuvan itestään kuin että lähettäisin jotain sähköpostia. ja kannattaa viedä hakemusta ihan niin moneen paikkaan, kuin vaan jaksat! :-) ja tosta cv asiasta, älä huoli hei, ei oo maailmanloppu jos siinä tä ikäsenä ei lue vielä mitään muuta kuin peruskoulu :-) kyl sä vielä ehdit! <3

    VastaaPoista
  4. ps kyllä mä ainakin voin kertoa mihin haen töihin, jos haen (riippuu jos pääsen sinne kouluun ja kun se sattuu just kesälle!) johonkin ;)

    VastaaPoista
  5. ps kyllä mä ainakin voin kertoa mihin haen töihin, jos haen (riippuu jos pääsen sinne kouluun ja kun se sattuu just kesälle!) johonkin ;)

    VastaaPoista