Ikuisesta matkustamisesta, loputtomasta ruokapöydästä sekä isoista prinsessamekoista haaveileva maksimekkojen ja suklaalevyjen ystävä, ikuinen lapsi joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Elämäntavoitteena tuntea maailman seitsemän meren aallot varpaissa, tai vähintäänkin seitsemän mannerta jalkojen alla. Välillä aiheellista potkia vauhtia takapuoleen, kun luonteeseen kuuluu aikaansaamattomuus ja yhtäkkiset innostuspistokset. Huonetta koristaa lukuisat lankarullat ja ompelukoneet, sekä toistakymmentä leivontakirjaa. Juttuja mielialan mukaan. Ikä on vain olosuhde, mutta kasvaminen on ihme!

Haku Piparminttumerestä

2013-02-27

Puolenpäivän sunnuntaihiihtäjä

Hiihtolomalainen ilmottautuu paikallaolijaksi. Oon tässä viimepäivinä tehny kaikkee vähän liiankin perushiihtolomaa, että ihan naurattaa. Kerrankin mää en vaa löhöö sisällä ja angstaa, vaan oon ulkoillu ja nauttiny auringosta. Kuvia oon ottanu vaan iphonella, en oo jaksanu tai oikeastaan pystynyt tuota isompaa möllykkää mihinkään raahaamaan.

Eilinen päivä käynnistyi sillä, että lähdettiin iskän kanssa pilkille. Aluks tuntu vähän toivottomalta kun vettä olin siellä jään pinnalla ihan hirveesti, onneks olin varustautunu haalarilla ja hyvillä kengillä niin ei se haitannu, paitsi että käveleminen oli jossain aina hieman hankalaa. Kalaonnikaan ei ensiks tuntunu näyttäytyvän ollenkaan, mutta sitten kun isä sai ensimmäisen sintin ja sain koukkuun silmän ja iskä kairas uuden reiän, niin johan alko kalaa tuleen. Pysyttelin samalla reiällä koko loppuajan. Iskä niitä vaihteli aika tiuhaan kun ei se jaksa odotella niin kauaa kun minä heheh :) Aika sinttejähän ne kalat oli, yks normaalikokosempi sattui joukkoon, mutta kivaa oli silti :)

Illalla mentiin suorittaan Iiriksen kanssa onnistuneesti hygieniapassit kaupungille, oli vähän semmonen extemporee päätös multa ja vielä enemmän Iirikseltä mutta hyvin meni :D Molemmilla oli sama virhe, kun netissä oli väärentynyttä tietoa, mutta ei se mitään. Sen kunniaks mentiin ostamaan Iirikselle seksikkäät korkkarit (baariin), on siinä poloisella ny tekemistä että oppii käveleenkin niillä, no ei vaan, hyvin se menee :) Ja päivän päätteeksi käveltiin kotiin mukavassa kevätsäässä ja puhuttiin enemmän tai vähemmän henkevästi.

Tänään taas päivä oli niin hieno, että oli pakko lähtee pihalle. Heräsinkin jo ennen puolta yheksää, kun aurinko paisto naapurin ikkunaan josta se paisto mun ikkunaan. Sinänsä siis huoneeni on hyvällä paikalla ettei aamuaurinko periaatteessa herätä mua koskaan paistamalla suoraan silmiin, mutta ton naapurin kautta kyllä herättää ja ärsyttävästi välillä :D

Kävelin sitten aamupäivällä ajatuksissani Iidesjärvelle ja sitten mun päässä naksahti ja lähin kotiin hakeen suksia. Ja yhtäkkiä olinkin hiihtäny Iidesjärven ympäri iskän kanssa. No en isän kanssa, se viiletti jossain ties missä, mutta samaan aikaan samalla järvellä kuitenkin. Sai vähän mun poloiset madhuussini ulkoilua. Viime hiihtokerrastakin taitaa olla se pari vuotta. Hups. Hyvä nyt että ees kerran kahessa vuodessa käy hiihtelemässä... :D Loppu päivä on menny löhötessä ja tv:n seurana. Välillä näinkin. Loma viilettää mut ei se mitään, niin käy joskus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti