Ikuisesta matkustamisesta, loputtomasta ruokapöydästä sekä isoista prinsessamekoista haaveileva maksimekkojen ja suklaalevyjen ystävä, ikuinen lapsi joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Elämäntavoitteena tuntea maailman seitsemän meren aallot varpaissa, tai vähintäänkin seitsemän mannerta jalkojen alla. Välillä aiheellista potkia vauhtia takapuoleen, kun luonteeseen kuuluu aikaansaamattomuus ja yhtäkkiset innostuspistokset. Huonetta koristaa lukuisat lankarullat ja ompelukoneet, sekä toistakymmentä leivontakirjaa. Juttuja mielialan mukaan. Ikä on vain olosuhde, mutta kasvaminen on ihme!

Haku Piparminttumerestä

2014-11-21

Joulupukille...

Olen myös vihdoin päässyt käsiksi perheessämme riehuvaan "Rakastan siivoamista" -oireyhtymään, enkä tiedä muuta parempaa, kuin vessan kaakeleiden putsaus. Petaan sänkyni joka aamu ja asettelen päiväpeiton kauniisti jalkopäähän. Imuroin vähintään kerran viikossa ja järjestelen paikkoja sitäkin useammin. Vessanpönttö tulee kuurattua myöskin vähintään kerran viikossa, ja huomionarvoisena; siivosin yläkerran vessan kaappien sisällön järjestystä myöten. Kun arvoisa Pukki-väki saapuu kotiin, toivon myös, että huomioitte keittiön siisteystason. Ennen huoneeni vallanneet pölypunkit eivät nykyään saa mahdollisuutta edes hengittää, sillä minä pidän niitä silmällä, märän rätin ja cifin kanssa. 

Tänä vuonna olen siis tulevaisuuteni kanssa melkolailla yhtä sekaisin, kun vuosi sitten, mutta kasvoin ihmisenä ainakin itsenäistymisen ja siivouksen saralla. Sorruin syömään purkkaa vuoden tauon jälkeen, mutta ainakin osaan nykyään siivota syödyt purukumit pois pöydiltä. 

Joten jos arvoisat Pukit voisivat edes hetken olla muistamatta näitä vuoden turhimpia pohjanoteerauksia, vaikka ne ehkä omalta kannaltani olivatkin hyvin avartavia, ja muistaa nämä valoisat hetket aina yksin matkalla selviämisestä, parin ällän ylioppilastodistuksesta, kesätöiden saamisesta, koulupaikan saamisesta, siivousvalaistumisesta niihin hetkiin, jolloin nukuin teidän välissä päikkäreitä ja olin yhä teidän vauva. 

Josta päästäänkin asiaan:
Mä en todellakaan tarvitse mitään joululahjaksi. Tai mulla ei ole mitään, että nyt on pakko saada imuri koska se nyt on vaan saatava ja ilman sitä ei voi elää. Siispä kiteytin kerrankin joululahjatoiveeni muutamaan hassuun.

1. Sillanpään Rakkaudella merkitty mies
Tämä on kyllä aivan number one toive. Oon tän levyn myötä kuunnellu pitkästä aikaa varmaan kaikki Sillanpään aikasemmat biisit ja nyt oon vihanen, etten mä päässy äitin kanssa kuunteleen Siltsua Tampere-taloon (oon ihan varma, että ne oli siellä isän kanssa viimevuonna :@).......

2. Teräsniskan Joulun henki
Tää on vähän tämmönen ei-niin-tärkee, koska on spotify ja kaikki, mut jos kukaan ei halua tukee mua mun kolmannessa toiveessa, mutta haluaa silti jotenkin muistaa, niin ei tässä mitään vikaa. Ah, Lindholmin ja Teräsniskan Maailman kaunein ystävyys, se on niin hieno biiisi!!

3. Macbook Air 13''....
Ostan tän joka tapauksessa enemmin tai myöhemmin, koska oon aivan totaalisen kyllästyny kantamaan tätä mun konetta joka suuntaan. Tämä painaa aivan jumalattomasti oikeesti, vaikka joskus ajattelin että hehehe täähän on ihan kevyt!! Ha ha. Terveisin kohta on olkapäät samanalaiset tän kantamisesta kun isällä ylipäätään :D Tosin tää ei sinänsä oo kovin ajankohtainen, koska tää pikku(jätti)rakas 15,6'' vielä pelittää ihan hyvin!, mutta rahalahjoituksia otetaan vastaan.

4. Älkääkä pliis kukaan ostako mulle mitään kosmetiikkaa
Syystä, että sitä pursuilee vielä ihan jokaisesta tuutista, mitä meidän talosta löytyy. Jotenkin kiitos ja kumarrus jo etukäteen, jos pukinkontti pysyy tyhjänä niistä.

5. Mutta esim. lahjakortti stadiumiin vois olla ihan okei, koska mun urheiluvaatteet on ihan dead.


Kiva kiitti moi Pukki!
Terveisin Hanna 19-vuotta.

1 kommentti:

  1. Hyva pukkilista, tolla kylla osaa uusavuttomampikin pukki perille....Harkitse viela 11 tuumaista. --> on se vaan niiin hyvan kokoinen..
    ja sori, taalla ei oo nyt kaytossa aakkosia, aka skandeja. mutta lamminta :)

    VastaaPoista