Ikuisesta matkustamisesta, loputtomasta ruokapöydästä sekä isoista prinsessamekoista haaveileva maksimekkojen ja suklaalevyjen ystävä, ikuinen lapsi joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Elämäntavoitteena tuntea maailman seitsemän meren aallot varpaissa, tai vähintäänkin seitsemän mannerta jalkojen alla. Välillä aiheellista potkia vauhtia takapuoleen, kun luonteeseen kuuluu aikaansaamattomuus ja yhtäkkiset innostuspistokset. Huonetta koristaa lukuisat lankarullat ja ompelukoneet, sekä toistakymmentä leivontakirjaa. Juttuja mielialan mukaan. Ikä on vain olosuhde, mutta kasvaminen on ihme!

Haku Piparminttumerestä

2014-09-30

Kusiluistimet ja muodoton valas

Olen huolehdin-vain-itsestäni ihminen. Yritin selittää sitä tähän auki tosi hienosti ja sisältörikkaasti, mutta eihän siitä mitään tullut :D Me puhuttiin tästä viikonloppuna, oikeastaan se tuli jälleen kerran ilmi, kun hoidin mobiilidatan pois ihan itsekseni, enkä iirikselle siitä huomauttanut. Näin tiivistetysti, että onhan tossa perää. Mua ei oikeastaan kiinnosta tietää, onko esim. mun matkaseuralaisella (ellei se nyt satu olemaan äiti, jota on syytä muistutella asiasta kun asiasta, mutta se vähän niinku kuuluu työtehtäviini, eikös vanhemmista pidetä huolta sitten kun itse on siihen tarpeeksi vanha?) mukana passi tai aurinkorasvaa, koska herranjestas olemme kuitenkin 19 vuotiaita.

En pidä itseäni "vanhana ja tietävänä", mutta kyllä nyt herraisä 19 vuotiaana pitäisi tietää, millainen keho sulla esimerkiksi on, tai kyllä sitä järkeä saa käyttää. Esimerkiks kaks elävää esimerkkiä, viimekesänä Iiriksen kanssa Kreetalla ja nyt tänä syksynä Ellun kanssa rodoksella, molemmilla matkakumppaneillani oli joku yks 20kertoiminen aurinkorasva Välimerellä, siinä missä itse raahasin porkkanarasvan, 20 suihkeen, 30 rasvan ja jopa naama-aurinkorasvan. Kaikella kunnioituksella rakastan Ellu ja Iiris teitä, tää oli vaan hyvä esimerkki tästä miten en osaa pitää huolta :D Koska tossakin tilanteessa olisin tietty voinut olla huolehdin-myös-muista ja huomauttaa et no 30 on kyllä minimi millä voi ehkä välttää palamisen.

Kyllä mä vastaan ja sanon mielipiteeni jos sitä multa kysytään, mut en tykkää tunkee sitä joka paikkaan. Silleen "tehkää näin tai noin koska mäkin teen niin". Ajattelen, ettei se oo mun asia käskee muita tekee jotain. Tosin se varmaan juontaa juurensa taas siihen, etten halua tai jaksa kuunnella että mulle sanottais mikä on oikein ja mikä on väärin, koska mulla on aivot. Siis noni joo tää meni just siihen mitä pelkäsin, himo vaikee selittää mitä tarkoitan.

En pidä ketään idioottina :D Yritän vaan havainnollistaa, että siis multa ei kannata odottaa mitään jäätävää huolenpitoa, mutta sen te varmaan tiesittekin. Yritän keksiä jotain epäulkomaamatkailuun sopivia esimerkkejä mut vaikee keksiä näin äkkiseltään... No joku tällanen vois olla yks; ollaan lähdössä johonkin mökille ja siinä missä ehkä normaalisti tytöt vetäis jossain whatsapp ryhmässä että "HEI OTTAKAA CROCSIT NE ON KIVAT KU NE SAA HELPOSTI JALKAAN MÖKILLÄ!" niin mä vaan pakkaan ne crocsit mukaan ja oletan että totta mooses kaikki muut on tajunnu saman. Tai joku et mennään puistoon piknikille, niin otan istuinalustan ja oletan et kaikki muut on tajunnu saman, mut sit saankin huomata ettei kukaan oo, vaan ne jököttää jollain pienellä hedelmämuovipussilla jne :D

Käsittämättömän vaikeaa ymmärtää, että kaikki ei tajua sitä mitä sää.
 Josta päästäänkin päivän toiseen aiheeseen. Tuolla yhteisessä tilassa on VIELÄKIN jäätävät bileet. Ne on vissiin etkot, koska parhaillaan on käynnissä lakinlaskijaiset Dipolissa, joihin oletin noiden lähtevän joskus kaheksan jälkeen, mutta ne taitaakin bilettää täällä koko yön :D. Sinänsä aivan sama mulle, koska en häiriinny toisten bileistä, mutta olin vähän suunnittelu, että vallotan ton keittiön kun muut on lakinlaskijaisissa ja teen moussakaa. No eihän siitä tule nyt yhtään mitään, kun noi sai jo palohälyttimen päälle ja käristetyt leivät ja epäilen et tuola keittiössä on jonkun tasoinen kaaos vielä. Eli ehkä musta tuleekin yökokki... Pyykkitupa varattu aamuseittemäks koska minä ja mun hienot ideat, joten voisin ehkä valmistautua siihen jo henkisesti. (I have no idea how to wake up at 6.45am..................) Tää parin päivän "en syö kunnon ruokaa, koska unohdan rahapussin kotiin ja nukahdan silloin kun pitäis mennä laittaan ruokaa tai vaihtareilla on bileet keittiössä" alkaa kostautua pikkuhiljaa, kun alkaa olla nälkä. Oon mä puuroo, makaroonia ja leipää vetäny, joten ehkä vois jatkaa tätä linjaa, ehkä se maha kohta tottuu siihen ettei saa ruokaa? Ei menis niin paljoo ruokaan rahaakaan XD

Ja älkää nyt taas ottako ihan kirjaimellisesti. Yksipuoliset ruokavaliot on pahasta jnejne.
Niin se postauksen pääpointti: Mun zalandot tuli tänään! Tai siis jaksoin hakea ne tänään! Tollanen ihanan ohut ja pehmeä lahnapaita, koossa S. Siis megasize koossa S, oikeasti siis vissiin koko 42. Rakastan. Tää mun tapa ostella näitä plussakoon vaatteita on vissiin jotain varustautumista elämään 302 kuukauden päästäkin, jolloin tää opiskelijamakaronimössö on lihottanut mut muodottomaks. Sitten punaiset kusiluistimet, koska kyllähän nyt jokaisella pitää olla tuhotaan vuodessa -kusiluistimet. Oikeesti noi oli vaan tosi söpöt ja sopii mun syystakkiin. Ei millään pahalla, mutta noi jalassa näytän enemmän 19-vuotiaalta kun eräillä toisilla.

Nukuin tänään pommiin. Ja ohjemoinnin DL lähestyy uhkaavasti. Viettäkää hauska päivä. Mä lasken huomenna krapulaisten ihmisten määrää koulussa :)

1 kommentti:

  1. ihan ekaks, "Ei millään pahalla, mutta noi jalassa näytän enemmän 19-vuotiaalta kun eräillä toisilla.", ketäs sää tällä meinaat? ;) (aivan törkeen ihanat kengät)

    sitten. ihana paita. <3

    mä en tosiaankaan osais varautua johonkin auringon alle, en oo koskaan ollut niin ehkä se on ihan hyvä selitys. ei lontoossa kesän alussa mitään rasvoja tarvinnut, ja harvemmin tallinnassakaan, sen enempää mitä nyt suomessakaan käytän. tai kun en käytä. kyllä mä kuitenkin tajuan tallinnaan mennessä laittaa mobiilidatan pois päältä ja sanon siitä kanssamatkustajille ihan vaan muistutuksena koska mä taas oon semmonen ihminen joka välittää muidenkin puhelinlaskuista. vaikka sitä ollaankin aikuisia, ei se meinaa sitä, että aina tajuais tuommosia ns. pieniä asioita! :D

    kaikenkaikkiaan hyvä postaus. ;)<3

    VastaaPoista