Ikuisesta matkustamisesta, loputtomasta ruokapöydästä sekä isoista prinsessamekoista haaveileva maksimekkojen ja suklaalevyjen ystävä, ikuinen lapsi joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Elämäntavoitteena tuntea maailman seitsemän meren aallot varpaissa, tai vähintäänkin seitsemän mannerta jalkojen alla. Välillä aiheellista potkia vauhtia takapuoleen, kun luonteeseen kuuluu aikaansaamattomuus ja yhtäkkiset innostuspistokset. Huonetta koristaa lukuisat lankarullat ja ompelukoneet, sekä toistakymmentä leivontakirjaa. Juttuja mielialan mukaan. Ikä on vain olosuhde, mutta kasvaminen on ihme!

Haku Piparminttumerestä

2014-09-29

Kuka hän on, ja mitä kieltä mahtaa puhua hän?

 Heissaaan! Mulla oli niin kiireiset päivät torstaista sunnuntaihin etten mitään ole ehtinyt kirjoittamaan, ja oikeastaan on vieläkin, koska huomenna matikan välikoe, mutta otin nyt omaa vapaata ja tulin blogin ihmeelliseen maailmaan. Iiris tuli kyläilemään viikonlopuksi ja viikonloppuun sitten mahtuikin yhtä jos toista.

Perjantai alkoi matkalla Tallinnaan. Olin tyylikkäästi unohtanut ottaa sen tarjouskupongin mukaan, joten tänään sitten pistin sen jälkilähetyksenä postiin kohti Ahvenanmaata. Treffasimme Oskun Kampin bussiasemalla, josta lähdettiin Katajanokalle. Menomatka meni hujauksessa, ehdimme karaokea kuunnella ja taxfreessä poiketa. Okei otettiin me kannella pari kuvaa, mutta koska tuuli teki tepposet ja damdamdam minulla on sitten niissä kuvissa keesi...
Koska meillä oli vaan neljä tuntia aikaa olla Tallinnassa, päätettiin säästää aikaa ja syödä Oskun suosittelemassa paikassa (satamassa) Falafel -pitat ja oli kyllä tosi hyviä!!! Vähän kun kebabbia mutta ei kuitenkaan. Siis oon kyllä syönyt ennen falafelia, että ei mua minään kasvisruokaneitsyenä tarvitse pitää... Ei ollut myöskään hinnalla pilattua (3€). Minusta oli kyllä ihan hyvänkokoinen ja täyttävä, mutta porukan miehelle ei yksi riittänyt :D
Jatkettiin matkaa vanhaan kaupunkiin, Iiris poikkesi nukkeliikkeessä ja sillä välin minä ja Osku räpsittiin kuvia. Nimitin Oskun mun vara-hovikuvaajaks, jos Kaisa vaikka joskus estyy pääsemästä paikalle. Arvostan kovasti tilannekuvia, koska niissä on sitä jotain. Eli siis varmaan omat sanani pakottavat nyt laittamaan myös tämän kauniin "Oota hetki Osku mä otan hiukset pois silmiltä" -kuvan tänne.
Vanhan kaupungin jälkeen pikainen visiitti Viru-keskukseen ja sieltä Rimin kautta Superalkoon. Yhtäkkiä aika olikin jo lähes lopussa ja satamabaarin kautta takaisin laivaan. Tulomatka oli hauska, Pelattiin karaokebaarissa pokeria ja laulettiin niitä karaokebiisejä. Ei kuitenkaan menty ihan lavalle asti. Laivan tultua satamaan oli edessä pitkä ja kivinen tie kohti Otaniemeä Iiriksen parin 24packin kanssa. Naisen logiikka: "Hanna ei kuitenkaan osta omaa lavaa, niin mää voin ostaa kaks ja Hanna kantaa sitten sen toisen". Loppu hyvin, illalla hengattiin Jussin kanssa täällä mun huoneessani ja lopulta joskus yhden aikaan kun olin vihdoin tiskannut viimeisetkin tiskit, sain vaipua höyhensaarille.
Lauantaina me mentiin keskustan kautta Oskulle. Treffattiin Heli ja Osku keskustassa, josta mentiin bussilla sitten kohti Munkkivuorta. Reppuni pursuili siivousvälineitä, koska noh, Oskun solu on lievästi sanottuna sellainen poikamiesboksi, jossa oltaisiin kyllä voitu siivota kauemminkin kuin sen pari tuntia :D Kuurasin lattiat tiskiharjalla ja cifillä (koska mattoharjaa ei ollut mukana) ja sitten vielä mäntypesuaineella ja rätillä. Ja pesuvesi lähenteli multamaata. Omituisia keltaisia länttejä ei saatu pois, joten tästä pettyneenä tiskasin vielä poikien kaikki astiat ja siivosin keittiön. Sillä välin Iiris imuroi ja pyyhki pölyjä :D Ja sunnuntaiaamuna reidet ja peppu kiitti tästä siivouksesta, oli vähän vaikeaa liikkua :D
Siivouksen jälkeen suunnattiin meille, jossa tehtiin salaattia ja noh, riehuttiin. Oli kyllä hauska lauantai, ei tässä nyt oikein muutakaan voi sanoa :D Sunnuntaina saatoin Iiriksen Kiasmalle, kun Heli ja Iiris sieltä Onnibussilla lähtivät kohti Tamperetta. Oli kyllä tosi lämmin ja kaunis päivä eilen! Kuljin kevyellä villapaidalla ja oli ihan sopiva, jos olisin ollut Tampereella, olisin varmasti lähtenyt Kirskaanniemeen tai Pyynikinharjulle...

Eilisilta menikin sitten pitkälti pyykkiä pestessä, läksyjä tehdessä ja telkkaria katellessa. Vielä täällä olis kyllä imurointi jäljellä ja tiskiäkin tiskattavaks, mutta juuri nyt mä en kyllä kykene. Tänä aamuna oli taas sellainen fiilis, että puolikuolleena suihkuun raahautuessa mietti, että saisinko mä vaan jäädä nukkumaan seuraavaks viikoks tähän, kun mistään ei tuu nyt yhtään mitään. Allaolevassa kuvassa muuten mun Tallinnan tuliaiset ja Kampista ostetut kahden euron kukkaset :D. Kolme pulloa kuoharia. Vau. Niistäkin yksi menee Kaisalle.
Mua oikeesti surettaa, että niitä vanhoja TTK:n jaksoja/tansseja ei löydy mistään netistä, tai sit oon tosi surkee ettimään. Oon nyt näiden parin viikon aikana jo ties kuinka montaa tanssia kaipaillu, Harrin ja Jutan jivee, Baban ja Mikon sitä jotain XD, Mariskan ja Aleksin quicksteppiä..., koska ne on niitä hyvänmielentansseja. Niitä tarvis just nyt. Haluan Tampereelle. Niiden _pitäis_ olla mun Tampereen telkassa. Tässä taas yks syy miks olis vaan pitäny raahata se vanha LG tänne minua viihdyttämään.
Okei nyt mä lähden lukemaan matikan välikokeeseen, joka on ihastuttavasti huomenna. Toivon pääseväni läpi, ettei tarvis mennä tenttimään. Paljon jäi asioita taas sanomatta, mutta kerrotaan ne sitten kun seuraavan kerran palaan asiaan.

1 kommentti:

  1. tosi kiva postaus!!! ihania kuvia <3 eikös youtubesta luulis löytyvän ttkn tansseja? :OO

    VastaaPoista